Путне исправе
За време боравка у иностранству, путна исправа служи њеном имаоцу за доказивање идентитета и као доказ о држављанству Републике Србије. Путну исправу може да користи само лице на чије име је издата.
Молимо да путне исправе за време боравка у иностранству чувате. У случају губитка или оштећења обратите се најближем дипломатско-конзуларном представништву Републике Србије.
Закажите термин ОВДЕ
Захтев за биометријски пасош се подноси лично, доласком у Амбасаду. Подношење захтева и узимање биометријских података (фотографисање, узимање отисака прстију) траје до 30 минута.
Неопходна документа за издавање биометријског пасоша:
1. Документ за идентификацију издат од стране надлежног органа Републике Србије: биометријски пасош или лична карта. Уколико подносилац захтева не поседује ниједан од наведених докумената издат од стране надлежног органа у Републици Србији, неопходно је поднети важећи холандски идентификациони документ (пасош или лична карта).
2. Доказ о регулисаном боравку у Холандији (холандски пасош или лична карта или дозвола боравка)
3. Оригинално уверење о држављанству Републике Србије, не старије од годину дана, само приликом подношења захтева за издавање првог биометријског пасоша.
4. Оригинални извод из матичне књиге рођених издат у Републици Србији, само приликом подношења захтева за издавање првог биометријског пасоша. Код сваког наредног биометријског пасоша, извод је потребан једино ако је дошло до промене личних података (промена личног имена).
Приликом подношења захтева за издавање првог биометријског пасоша документа под тачком 3 и 4 (уверење о држављанству и извод из матичне књиге рођених) прибавиће надлежан орган за издавање пасоша уз сагласност подносиоца захтева. У ту сврху се потписује одговарајућа изјава приликом подношења захтева. Према Закону, рок за прибављање докумената по службеној дужности је 15 дана.
Подносиоци захтева, без обзира на законску обавезу прибављања докумената службеним путем, могу самостално да прибаве документа под тачком 3 и 4 и исте поднесу на увид приликом подношења захтева за издавање пасоша.
Дете, без обзира на старост, добија властити пасош и не може се уписати у пасош родитеља. За малолетна лица до 18 година, поред горе наведених докумената, неопходно је присуство оба родитеља или писана сагласност родитеља који није присутан. Изјава о сагласности другог родитеља је неопходна и када је један родитељ страни држављанин. Потпис родитеља на изјави треба да буде оверен од стране локалног јавног бележника (нотара, Notarius) а потом оверен штамбиљем Apostille у надлежном суду (Rechtbank).
Конзуларна такса у износу од 66,00 EUR се може платити дебитном банковном картицом.
Законски рок за решавање захтева за пасош, поднет у иностранству, је два месеца. Пасоши се израђују у Републици Србији. Пасош се преузима лично или путем овлашћеног лица, доласком у Амбасаду пошто се претходно добије обавештење путем телефона да је биометријски пасош достављен Амбасади ради уручења. Заказујете термин за "преузимање пасоша" путем следећег линка. Са собом ће те понети стари пасош ради поништавања. Уколико се преузима први биометријски пасош, потребно је да са собом понесете важећи лични документ (холандски пасош или личну карту). Дечији пасош преузима један родитељ/старатељ.
Амбасада није у могућности да прими захтеве за биометријски пасош за следећа лица:
• за децу рођену у Холандији док се не изврши пријава рођења, односно не упишу у матичу књигу рођених у Републици Србији, пријави пребивалиште и одреди ЈМБГ (јединствени матични број грађанина).
• која закључе брак у Холандији и промене презиме, док наведена промена презимена није извршена и у матичним књигама венчаних у Републици Србији.
У случају губитка или крађе биометријског пасоша Републике Србије, неопходно је пријавити нестанак пасоша холандској полицији и о томе добити потврду/извештај. Након тога се у Амбасади Републике Србије може покренути процедура за проглашавање несталог пасоша неважећим и поднети захтев за издавање новог пасоша, уколико подносилац захтева поседује боравак у Холандији, или путног листа за повратак у Републику Србију.
I За издавање новог пасоша неопходно је приложити следећа документа:
1. Документ за идентификацију (плави пасош СР Југославије или копија изгубљеног/украденог пасоша, лична карта или возачка дозвола Републике Србије). Холандски идентификациони документ се прихвата уколико подносилац захтева нема идентификациони документ издат од стране органа Републике Србије.
2. Извештај полиције о нестанку пасоша
3. Доказ о регулисаном боравку у Холандији (холандски пасош или лична карта или дозвола боравка)
4. Попуњена и потписана изјава о губитку/нестанку пасошa (МS Word или PDF формат)
5. Поред конзуларне таксе за издавање пасоша у износу од 66,00 евра, плаћа се и такса и трошкови за оглашавање пасоша неважећим у укупном износу од 28,00 евра. Таксе се плаћају дебитном банковном картицом.
Закажите термин ОВДЕ
ИЗДАВАЊЕ ПУТНОГ ЛИСТА ЗА ПОВРАТАК У СРБИЈУ
Путни лист је путна исправа која служи само за повратак у Републику Србију и издаје се на онолико дана колико је неопходно за путовање, односно највише 60 дана од датума издавања. Издаје се лицима која су пријавила нестанак пасоша или у другим случaјевима прописаним Законом. Захтев за издавање путног листа се мора поднети лично, доласком у Амбасаду Републике Србије уз претходно заказан термин. Неопходно је приложити следећа документа:
1. Документ за идентификацију (плави пасош СР Југославије или копија изгубљеног/украденог пасоша или лична карта или возачка дозвола Републике Србије). Холандски идентификациони документ се прихвата уколико подносилац захтева нема идентификациони документ издат од стране органа Републике Србије.
2. Две фотографије величине 3,5 x 4,5 цм које верно одражавају лик (снимљене спреда – не из профила или полупрофила, без капе и мараме)
3. Читко попуњен захтев за издавање путног листа (MS Word или PDF формат), потписан на обе странице
4. Читко попуњена и потписана изјава о губитку или оштећењу пасоша (MS Word или PDF формат)
5. Конзуларна такса за издавање путног листа у износу од 42,00 евра. У случају нестанка или губитка пасоша плаћа се и такса за оглашавање пасоша неважећим у укупном износу од 28,00 евра. Таксе се плаћају дебитном банковном картицом или готовином.
За додатна обавештења, молимо обратите се Конзуларном одељењу Амбасаде.